Facket

Det var detta om Urban Outfitters som fick mig att bestämma mig för att starta en blogg. Jag kan förstå arbetsgivaren. Den svenska lagstiftningen gör att det är rent ekonomiskt självmord att ha anställda – och har man då otur och har en anställd som inte sköter sig så kan det vara väldigt svårt att säga upp vederbörande.

De anställda får ju enligt facket BÄTTRE villkor än de hade innan – de får sitt kollektivavtal, med ökad anställningstrygghet dessutom. Skulle butiken läggas ner, så kan bemanningsföretaget placera dem någon annan stans. Under tiden har de anställda lovats att få arbeta kvar. Jag skulle vilja säga att detta är en lösning som alla vinner på – även de anställda. Att då prata om att bojkotta butiken och tala om arbetarförtryck är rent nonsens.

Explore posts in the same categories: Arbetsmarknad

2 kommentarer på “Facket”

  1. Fredriksson Says:

    Kul med en till blogg med vettiga åsikter. Det anställda har vunnit allt på denna förändring. De som bojkottar denna affär har nog aldrig varit i närheten av att handla i den. Jag personligen tycker butiken har en skön mix av kläder och prylar.


Kommentera

