Intressant

Hmmm, jag undrar just vad den hängivne och radikale kärnfysikprofessorn i Teheran arbetade med och vilka motiv som låg bakom denna avrättning. Kan det vara så att det finns ett verkligt kärnvapenhot från Iran – en stat som uttalat att man önskar världsherravälde? Israel har upprepade gånger försökt få FN och andra internationella krafter att ta tag i frågan men utan framgång. Tydligen har man nu bestämt sig för att ta saken i egna händer. Heja Israel!!! Om det inte vore för Israel, skulle Iran snart ha kärnvapen som inte bara kan nå Tel Aviv och Jerusalem, utan även stora delar av Europa. Det är klart – jag kan bara spekulera att det är Israel som ligger bakom detta – vem vet, det kanske är Sverige…

Explore posts in the same categories: Israel och världen

15 kommentarer på “Intressant”

  1. Lennart Says:

    Det är ju alltid en liten början, ett litet hoppfullt tecken. Frågan är bara om det räcker med detta.

    • synpunkten Says:

      Det räcker säkert inte – men jag har en känsla av att det inte är det enda som görs. Israel kommer inte att tillåta att Iran skaffar kärnvapen.

  2. FA Says:

    Men Israels egna kärnvapen då? De utgör alltså inget hot?

  3. roset Says:

    Israel har kärnvapen , dem är det största hotet mot muslimvärlden som är över 1,5 miljarder. Israel har olagliga kärnvapen och massmördar civila palestinier. Och ni idioter kallar den för demokratiskt ? Skäms ni inte.

    • synpunkten Says:

      Jag skäms inte ett dugg! Israel är ett litet land, omgivet av fiender som vill utplåna landets existens. Israel begår inget massmord mot palestinier – i så fall skulle betydligt fler än det tusental palestinier som hävdas, ha strukit med under Gazakriget. De som dog då, dog därför att de palestinska terroristerna gömde sig bakom civila, för att skapa sympatier i väst. DÄREMOT är det ett odisputabelt faktum att tusentals raketer skickats mot Israels CIVILA befolkning från både Gaza och från Libanon. Dessa raketer sänds i SYFTE att döda civila. För att inte tala om alla vidriga självmordsbombare. Det gläder mig oerhört att Israel lyckats ta död på ytterligare en bombmakare.

    • Bosse Says:

      95% av alla dödade Palestinier är dödade av Hamas.
      Hamas dödar fler Israelspioner. Alla muslimer har rätt att döda en massa muslimer. När muslimer dödar muslimer är alla tysta, även muslimerna själva.

      Hamas=Iran=Diktatur=Nazister.
      HAMAS = Hide Among Mosques And Schools

  4. sillen Says:

    Vad är det här för trams! När skulle Iran velat uppnå världsherradöme? Och hur fxn skulle det gå till??? Är det någon som vill ha världsherravälde så är det väl store samt lille satan! Deras trupper är inblandade i krig efter krig. Vem som troligen sprängde kärnfysikern i luften är så uppenbart att det inte behöver nämnas.

    • synpunkten Says:

      Visste du att Iran tillhandahåller ett antal terrororganisationer med vapen, bland annat Hizbullah och Hamas? Irans ledare i dag har sagt att man anser sig ha gudomligt påbud att sprida Islam och införa sharialagar? Fattar du inte att religiösa fanatiker är det farligaste som finns? Om du ser USA och Israel som Satan, så tycker jag att du omedelbart ska åka till Iran och bosätta dig där!

      • GM Says:

        Varför kallar du bara de organisationer som Iran stödjer för terrorister ?? Dödar inte israeler Civila ?? Med vapen som de köper från USA !

        O även om Iran styrs Just nu av fanatiker ,så betyder inte at de vill o kan sprida Islam !! Du har kollat på förrr många Hollywood filmer!!

        Hur många attentatet kan du komma på som har skett i Europa ,riktade mot kristna Européer o som har organiserade av Iranska regimen? ”Inte en enda”
        O de har haft makten i Iran under 30 år !

        O mordet på den här professorn är utan tvekan en” inside job” ,i ett försök at tysta ner den folkliga oppositionen som har efter president valet I somras börjat å protestera mot regimen !

      • synpunkten Says:

        http://terroristwatch.tripod.com/iranianties.html; http://reut-institute.org/en/Publication.aspx?PublicationId=1405; http://www.president.ir/en/?ArtID=19341. Om du inte är säker på engelska (och svenska) främmande ord så betyder ”hegemoni” världsherravälde. Detta är ett uttalat mål för den iranska regimen. Hamas, Hizbullah och Islamic Jihad är i sanning terrororganisationer, precis som Al Quaida. Visst har Israeliska styrkor dödat civila. Man har emellertid gjort sitt yttersta för att begränsa civila förluster – men med tanke på att fienden gömmer sig bakom kvinnor, barn och gamla så är det ibland ofrånkomligt. Över 10 000 raketer har skjutits över Israel under de senaste 8 åren, för att inte tala om alla terrorattacker – nästan uteslutande riktade mot barn, ungdomar och gamla. Säg mig det land som skulle ta det utan att försvara sig???? Jag skulle vilja påstå att Israel har visat enorm återhållsamhet.

      • GM Says:

        JA,Iransk regim har uttalat sig på många olika sätt i hur många år som helst ! Men har de verkligen agerat på samma sätt som de har uttalat sig ??

        Min vän, Iransk regim e inte ett litet militant organisation ,De tyvärr styr ett land som Iran i 30 år nu ,o som jag frågade dig i mitt föra inlägg

        ” Hur många attentatet kan du komma på som har skett i Europa el USA ,riktade mot kristna Européer o amerikaner o som har organiserade av Iranska regimen? ”Inte en enda”

        De har redan problem med att styra Iran ,hur fan ska de nu börja o islamisera västvärlden då ??

        Jag måste berätta för dig att jag själv kommer från Iran ,O jag har mer anledning att inte gillar den här regimen än du,O jag absolut inte försvara de heller.

        Men va jag inte gillar är hyckleri o lögn som medier här västvärlden producerar.

        Iranska regim är inte i den position som ska islamisera väst världen ,det är fan ologiskt!
        Som jag skrev tidigare, Iransk regim kaxa sig mycket, Men de verkligen inte har gjort nåt,För att de helt enkelt inte kan d!
        De har inte ens nåt stöd bland Iranier hemma i Iran,Så tanken på att regimen vill sprida Islam vore nåt absurd !

        O om militanta palestinier hade fått samma resurser som Israel får från väst världen ,så hade inte de grupper enligt dig , gömma sig bakom kvinnor, barn och gamla

      • synpunkten Says:

        Nej, Iran har inte själva stått för några terrordåd, de stödjer andra organisationer som tar åt sig ”äran” för detta. Om Israel var på samma låga nivå som palestinierna, så hade man helt enkelt släppt några stora bomber och dödat hundra tusen civila. I stället släppte man under Gazakriget flygblad för att förvarna innan man skulle attackera och även i övrigt gjordes alla rimliga ansträngningar för att undvika civila offer. Jag glömmer aldrig bilden på den förståndshandikappade palestinska pojken som hade utrustats som självmordsbombare och skickats fram till den israeliska gränspatrullen. Han var fullkomligt skräckslagen och de israeliska soldaterna räddade hans liv, med risk för sina egna. Det är verkligen en satanisk regim det…
        Jag vill inte se Iran med kärnvapen – kalla mig paranoid, men jag tror inte att man har för avsikt att enbart ha dem till försvar…

  5. BD Says:

    Till GM

    Du är ett pucko! Jag är ledsen att behöva säga det, men du är en av dessa nötter som inte verkar ha någon koll på världen och köper allt som svenska tidningar skriver.

    På vilket sätt vill USA utplåna islam? Tro mig, om det vore omvänt, då skulle du inte ha rätt att vara den idiot du är. För du hade blivit stenad till döds…

    Men jag instämmer – flytta till Iran om det nu är så bra där och de är så oskyldiga…

    Helt rätt att USA agerar som de gör. Linjen i sanden drogs 11/9 2001. Nu är det dom eller vi och jag har ingen lust att bli muslim.

    • GM Says:

      Haha ,fan ,Jag är hemskt ledsen för din skull !
      Ärligt, Om nån ska vara pucko här så är det nog DU!

      O tror mig, jag är faktiskt en av de människor som absolut inte tror på en enda ord på de svenska el nåt annat land´s tidningar !
      För att annars skulle jag blivit nån som Du,o skulle se världen som en Hollywood producerade film!

      Mitt inlägg va en fråga till de som ser på saker o ting bara från sitt eget perspektiv. Va jag menade va att ,i den här smutsiga spelet finns inga ”good Guy´s”. För att politik handlar om eget intresse !!

      USA o västvärlden hjälpte o hjälper Israel för att stabilisera sig som ett land, samt ha nån starkt vän i området O Iran hjälper istället palestinier för eget intresse samtidigt för att förminska USA´s inflytande i området .

      O vart i mitt inlägg skrev jag att ”USA vill utplåna islam”?? skriver du dina egna tankar o sen påstår du att jag skrev de ?? Läs mitt inlägg igen så kommer du o fatta va jag verkligen menade !

      O Resten av ditt inlägg har absolut ingenting o göra med mitt föra inlägg ! DU e fan förvirrad

      Förresten, Du som älskar USA så mycket ,Varför åker du inte dit då ?? ÅK ditt ! Du kommer säkert trivas mycket bättre där.


Kommentera

