Polisen igen

Läste i Aftonbladet och Svenskan om den unga kvinna i Kristianstad som lämnades att dö i ett fält efter att ha försökt bryta med sin pojkvän. Det framgår av artikeln att hon anmält pojkvännen redan i oktober för att ha tagit stryptag på henne, dunkat hennes huvud i biltaket och våldtagit henne. En vecka senare var det för sent – polisen hade inte hunnit förhöra honom och därför hann han alltså nästan mörda henne. Varför hann de inte? Jag köper inte detta. Jag tycker inte att det är acceptabelt att vänta  en vecka med att förhöra en person som utpekas för sådant grovt våld. Det borde ha varit uppenbart att det fanns risk för att han skulle hämnas efter polisanmälan. Det finns ingen ursäkt för sådan fullständig inkompetens. Jag får lust att börja skattevägra, eftersom mina pengar inte används på ett förnuftigt sätt! Men det är klart – då kommer säkert polisen snabbt och effektivt och tar mig – jag är ju inte farlig!

Explore posts in the same categories: Sverige och politiken

2 kommentarer på “Polisen igen”

  1. Oskari Says:

    Som vanligt framgår det inte i artikeln att den misstänkte gärningsmannen är en del av ‘kulturberikningen’ av Sverige.

  2. Eva Almqvist Says:

    När blir polisen utsatt för intern kvalitetsuppföljning? Varför finns inget likt Lex
    Maria i sjukvården avsett för polisen. Jag vill att min skattepeng används för detta, men har inget val i politiken för detta. Nästa gång kanske det är jag, mina barn eller barnbarn som blir utsatta. Kan vi skattevägra för polisens arbete så länge det inte är kvalitetssäkrat som det är nu. Du kan välja att inte betala för svenska kyrkan, varför kan vi inte välja att inte bekosta inkompetent arbete inom polisen och främjande av kulturinvandring som inte har samma människovärdesperspektiv som vi och inte respekterar människorvärde. Har själv blivit överfallen och sönderslagen för livet och vet hur lågt värde det har i polisens och rättsväsendets arbete. Måste jag fortsätta att betala för att alla dessa offer kränks fortsättningsvis av rättsväsendet och kriminella. Det borde vara kriminellt att kräva att jag ska göra det! Hur ska den stackars flickans liv gestalta sej fortsättningsvis och vem ska bära skulden, den kriminella tillsammans med polisen, rättsväsendet tillsammans med brottlingen efter dom som aldrig kan kompensera hennes fortsatta lidande. Jag ser er som sammanlänkande i ansvaret, inte bara den kriminella så som Sverige och politiken har valt att dalta med de kriminella och prioritera deras välmående, framför offrens lidande för att inte tala om framtida offers lidande då de kriminella så snabbt kommer ut och får hjälp av samhället att fortsätta sitt livsval, de prioriteras framför andra utsatta medborgare-får hjälp med jobb exempelvis, vilket inte våra arbetslösa får i samma omfattning e t c. Mina varmase tankar till den drabbade flickan som precis befann sig i livets start och som kunde ha fortsatt väl om hon fått hjälp som hon hade rätt till och som hennes föräldrar och jag betalt för att hon borde ha fått!


Kommentera

